احکام شرعی
پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی
سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, :: 20:33 ::  نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
سلام 

اختلاف سن تقریبا 9 سال بین دختر و پسر برای ازدواج به نظرتون چه جوریه ؟ (دختر 23 ساله و پسر  31 و نیم)

اختلاف 1 سال چی؟ (دختر 23 و پسر 24)

به نظرتون کدوم یک از این دو موقعیت صرف نظر از بقیه شرایط، مناسب تر برای یک ازدواج موفق هستش؟ آیابه شخصیت شون بستگی داره یا اینکه یکسری ویژگی ها خاص یه سن خاصیه و باید این تکامل در سن خاص خودش انجام بشه و اگه اختلاف سنی مناسب نباشه درک و ... به خوبی انجام نمیشه. 

ممنون 
 
پاسخ:

 سلام عليکم.عقل وشعور زندگي به سن وسال نيست؛گاهي يک جوون از يک فرد مسن بهنر چم وخم زندگي رو ميدونه؛ولي البته حداقل مرد۵ سال بزرگتر باشه بهتره.زندگي مشترک خيلي ضوابط داره که سن يکي از ويژگيهاشه.

سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, :: 20:20 ::  نويسنده : استاد:ط ؛ وحیدیان فر
 سلام.حدود سه هفته است که پسر دایی ام به خواستگاری من امده و طی صحبت هایی که کردیم من جواب مثبت به او داده ام.قرار شده است که تا عید نامزد بمانیم و عید صحبت هاییی راجع به مهر و زمان عقد بشود. خاستم بدونم که در این مدت تا چه حدی باید جلو برویم از نظر احساسی ایا مجاز هستم که از احساسم نسبت به او بگم .پسر دایی ام مدام از احساس خود صحبت می کند و انتظار دارد که من هم مانند او باشم ایا می توانم من هم مثل او ازاحساسم بگم.تا الان که حدود سه هفته می گدرد من به او گفته ام که بهش علاقه دارم اما مانند او نمی توانم مدام از احساسم بگویم اینکه خیلی دوستش دارم و بدون او نمی توانم ادامه بدهم . از این موارد .سوالم این است که  تا چه حد باید در این دوران احساس را دخیل کرد؟
با تشکر
 
سلام علیکم.پسر دایی هم از افراد نامحرمه؛ و چون هنوز محرم نشده اید شرع مقدس چنین اجازه ای بهت نمیده که احساساتت را برای یک نامحرم ابراز کنی گرچه که در اینده  بنای ازدواج را دارید.باید حریمهای شرعی رعایت شود.

    درباره وبلاگ

به وب سایت احکام شرعی خوش آمدید
    آخرین مطالب
    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 44340
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


كد تغيير شكل موس